- Doğru olan iş yapmak, işleri doğru yapmaktan daha önemlidir.

- Altınızdakilerle konuşurken ses tonunuzu yükseltmeyiniz. Bu onları tedirgin eder, sizinle tartışma zeminini yok eder. Sonuçta yanlış karar alma olasılığınızı artırır.

- Münakaşalarınızı uzatmayınız. İkna olamadığınız veya edemediğiniz hallerde görüşmeyi erteleyeniz.

- Kızma hakkınız, karşınızdaki bu hakkını kullanmasını müteakip derhal uygulamayınız. Kızma hakkı soğuk yenmesi gereken bir yemektir. Aksi halde durum kavgaya dönüşür.

- Taltifi aleni, cezalandırma veya haklı dahi olsa tenkiti ilgili ile teke tek yapınız.

- Gülümseyiniz, gülünüz veya muhatabınızı gülümsemeye ve gülmeye teşvik ediniz.

- Kim olsa selamlamayı ve mümkünse el sıkmayı ihmal etmeyiniz. Kimseyi görmezlikten gelmeyiniz.

- Karşınızdakine hakkını her durumda teslim ediniz.

- Yanlış bir hareketiniz olursa duruma göre gerekirse aleni özür dilemekten çekinmeyiniz. Bu sizi yüceltir.

- Aşırıya kaçmadan ve istihza izlenimi vermeden karşınızdakine zaman zaman kompliman yapmaktan geri durmayınız. Bu sempatiyi artırır.

- Her gelen mektup ve yazıya bekletmeden aldığınızı belirten bir cevabı mutlaka ve derhal yazınız. Ciddiyetinizin bir ifadesidir.

- Lüzumsuz münakaşalardan sakınınız ve bunlardan kaçınınız. Zaman ve prestij kaybetmeyiniz.

- Muhatabınızla karşılıklı olarak birbirinizi ikna edemiyorsanız ısrar etmeyiniz. Güvendiğiniz uzman bir danışmanla istişare ediniz.

- Uzmanı olmadığınız konularda kesinlikle ısrarcı olmayınız. Mümkünse bu konularda dinleyici olmayı yeğleyiniz.

- Karşınızdakini durum ne olursa olsun hele alenen aşağılamayınız.

- Bir konunun size izahı halinde, konuyu anlamış olsanız bile karşınızdakinin sözünü kesmeyiniz. En kötü halde o sırada zihnen başka bir sorununuza çözüm arayın. Muhatabınızın içini boşaltmasına izin verin.

- Kesinlikle astlarınıza talimat vermeyiniz. Gerekçeli kararlarını talep ederken aynen, tashihen veya tadilen görüşerek onaylamaya çalışınız veya reddediniz.

- Muhatabınızı huzura kavuşturmaya gayret ediniz. Oturma şekliniz örnek olarak rahatlatınız.

- Birini karşılarken ayağa kalkıp rahat bir köşeye oturtmaya bakınız. Masanız başında büyüklük taslar durumdan kaçının.

- Muhatabınızı biliyor iseniz karakterine ve eğilimlerine uygun şekilde motive etmeye çalışınız.

- Konuşma arasında konuya uyumlu bir fıkra anlatmak durumu yumuşatır. Kişiye dokunacak veya kaba espirili nükte ve anektodlardan kaçınınız.

- Psikolojik davranıp, karşınızdakinin görüşmeden sonuç ne olursa olsun rencide olmadan memnun ayrılmasını sağlamaya bakınız.

- Nihayet dış görünümünüze dikkat ediniz. Görünüm bir oranda şahsiyeti belirler. Burada söylediklerimizi uygulamanın çok zor olduğunun bilincindeyim. Ancak biraz gayretle mükemmele yaklaşmanın mümkün olacağına inananlardanım.